Ha már eldöntöttétek, hogy összeházasodtok, akkor a következő lépés az, hogy megtanuljátok, hogyan kell megszervezni egy esküvőt. Ne aggódjatok – minden frissen eljegyzett pár ugyanabban a csónakban evez. És Mi itt vagyunk, hogy segítsünk Nektek!
Hoztunk egy útmutatót arról, hogyan szervezzetek esküvőt, akár külföldön, akár a saját kertetekben, akár jövőre vagy jövő hónapban, akár 50, akár 500 vendégre tervezve.
Az előző részben 5 tippet osztottunk meg veletek. Jöjjön a folytatás!
6. Állítsd össze a vendéglistát
Először is, kötelezd el magad, hogy ez a folyamat a lehető legstresszmentesebb legyen. Válassz egy nyugodt időpontot egy hétvégén, amikor nincsenek egyéb elfoglaltságaid, és ülj le partnereddel. Tartsátok szem előtt az esküvő hozzávetőleges méretét – a vendéglista összeállítása egy kis esküvőre más lesz, mint annak kiválasztása, hogy kit hívjatok meg egy nagy esküvőre. Íme néhány tipp, hogy a folyamat zökkenőmentes legyen:
- Írjátok le az összes olyan ember nevét, akit szeretnétek meghívni – még akkor is, ha a világ másik felén élnek
- Kövesd nyomon a vendégek neveit egy esküvőszervező alkalmazásban vagy egy táblázatban
- Kezeld a családtól érkező vendégkéréseket. Nem baj, ha meghívsz néhány embert, akikkel a szüleid szívesen osztoznának az esküvőd napján, de próbáld meg ésszerűnek tartani a számot
Hozz létre két kategóriát (A és B). Az A kategóriába azok a családtagok és barátok nevei kerülnek, akiket feltétlenül szeretnél és/vagy akiknek feltétlenül ott kell lenniük az esküvődön. A B kategóriába azok a tágabb családtagok, barátok és munkatársak kerülnek, akikkel szívesen megosztanád a napot, de nem lennél letörve, ha nem tudnának részt venni. Tartsatok egy kis szünetet, és térjetek vissza a B listához. Szűkítsétek le közösen, amíg a lista le nem szűkül az esküvő befogadóképességére.
Profi tipp: Jó módja annak, hogy elkezdjétek szortírozni, kiket szeretnétek meghívni, ha átnézitek a telefonotok kontaktlistáját, valamint azt, hogy kikkel álltok kapcsolatban a leggyakrabban használt közösségi médiaplatformokon. Jó eséllyel, ha szeretnéd, hogy ott legyenek az esküvődön, legalább a telefonszámuk vagy az Instagram oldaluk megvan.
7. Válaszd ki az esküvői szertartás helyszínét
Annak eldöntése, hogy hol tartjátok a szertartást, hatással van arra, hogy hol lesz a fogadás és az esküvő többi eseménye. Egyes helyszínek mind a szertartás, mind a fogadás helyszínét kínálják, míg mások, mint például sok imaház, csak a szertartásra összpontosíthatnak.
Profi tipp: Ha élőzenét tervezel a szertartásra, győződj meg róla, hogy a helyszín nem olyan területen található, ahol szigorú zajvédelmi rendelet van érvényben, és vedd figyelembe a szomszédos házak és vállalkozások igényeit. Azt is figyelembe kell venni, hogy a helyszínnek vannak-e olyan hangproblémái, amelyek megzavarhatják a szertartást, mint például a közeli utak.
8. Határozd meg esküvő témáját, dekorációját és részleteit
Sok pár szeret megálmodni egy témát, ami még inkább növeli a varázslatot és a szórakozást. Íme számos népszerű téma, a hozzájuk illő dekorációs és színötletekkel:
Romantikus: Túlméretezett virágdíszek, szaténszalagok, lágy világítás, valamint rózsaszín, fehér és pasztellszínek.
Hivatalos: Fekete nyakkendő és hagyományos esküvői ruha. Az ünnepélyes esküvők általában ezeket foglalják magukba: Papír meghívók, többfogásos ültetett lakoma, vonósnégyes, pazar díszlet.
Téli/ünnepi: Egy téli esküvő beltéri fenyőkkel, tündérfényekkel és piros szalagokkal egy kis szezonális varázslatot ad az amúgy is különleges naphoz.
Rusztikus: Adj vidéki sikkes elemeket az esküvődhöz, hogy az hagyományos, de egyben laza hangulatban teljen
A természet ihlette: Ez átfedésben van a rusztikus stílusúval, de a természeti elemekkel tovább megy. Sok, természet ihlette témát választó pár arra is ügyel, hogy esküvőjének minden eleme környezetbarát legyen.
Ez még csak a felszínt karcolja. Valóban végtelen számú esküvői téma létezik. Egy könyvtári téma, amelyet egy történelmi könyvtárban tartanak. Háziállatokat befogadó szabadtéri esküvő. Őszi, tökös esküvő. Tengerparti vagy trópusi ihletésű esküvő. Válasszatok olyat, amely mosolyt csal mindkettőtök arcára, és illik a személyiségetekhez!
9. Save-the-date kártyák
A Save-the-date kártyák nem szükségesek, de jó lehetőség arra, hogy a vendégeket figyelmeztesse, különösen, ha az esküvő időpontja ünnepnapra esik, vagy más olyan időpontra, amikor a vendégek elfoglaltak vagy nem a városban vannak. A nagy nap előtt 6-10 hónappal elküldésük jó ökölszabály, de ez az esküvői menetrend többi részétől függően változhat.
Profi tipp: A save-the-date üzenetek megfogalmazásakor jó, ha az tartalmazza az esküvő dátumát, a helyszínt, a szálloda adatait, valamint a következő lépést, amely egyértelmű utasításokat tartalmaz arra vonatkozóan, hogy mire számíthatnak a következőkben a vendégek
10. Válaszd ki az esküvői meghívókat
Hagyományosan kartonpapírból készült meghívókat szokás küldeni, és nagyon szép, ha az esküvő után bekeretezheted a nyomtatott meghívót. Látogass el egy írószerboltba, vagy böngéssz a meghívókkal foglalkozó internetes weboldalak között. Válassz olyan meghívókat, amelyek tükrözik az esküvő stílusát és témáját. A kiválasztott szavak az esküvő hangvételét is meghatározzák. Például használj hagyományos nyelvezetet egy klasszikus esküvőhöz, és válassz laza megfogalmazást a rusztikus esküvőkhöz.